Kwaliteit en tevredenheid is voor ons belangrijk.
Om dit te waarborgen, bezit ZO!-zorgoplossingen een aantal certificeringen en keurmerken.
Certificeringen
NIP visitatie certificaat
Hiermee is en wordt ons handelen getoetst aan de Professionele Standaard voor ons vak. Tevens is de praktijkhouder en zijn diverse collega’s Registerpsycholoog NIP.
KiBG keurmerk
Een keurmerk waarbij jaarlijks onze kwaliteitsontwikkeling en professionalisering wordt getoetst.
Erkende praktijkopleidingsinstelling
ZO!-zorgoplossingen is een erkende praktijkopleidingsinstelling voor Gezondheidszorgpsychologen. Universitair afgestudeerde psychologen zijn hiermee bij ons aan het werk, krijgen intensieve ondersteuning en volgen hun post-master opleiding aan de Radboud Universiteit. Wij worden getoetst om te voldoen aan hoge kwaliteitsstandaarden ten aanzien van zorginhoud en organisatie.
Kwaliteitsmanagement
Kwaliteit van zorg is het belangrijkste, maar hoe we onze praktijk managen vraagt ook aandacht. ZO!-zorgoplossingen heeft een ISO 9001 certificaat; de norm voor kwaliteitsmanagement.
Geaccrediteerd opleidingsprogramma
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.
Kwaliteitsstatuut
Hier lees je het goedgekeurde kwaliteitsstatuut van ZO!-zorgoplossingen.
Zorgkaart Nederland beoordeelt zorgaanbieders op basis van de ervaringen van andere patiënten, wachttijden en betrouwbare keuzehulpen. ZO!-zorgoplossingen wordt door Zorgkaart Nederland beoordeeld met een 9.2.
CQi
Op de CQI GGZ-VZ AMB haalden wij over 2023 een score van 5 punten (op een schaal van 0-5). Cliënten beoordelen ons in deze lijst op bejegening, verkregen informatie, samen beslissen en uitvoering van de behandeling.
Onafhanelijk onderzoek
Iedere twee jaar wordt een onafhankelijke cliënttevredenheidsmeting via de KliniekenMonitor uitgevoerd. Bij de meting (2022) haalden wij op een schaal van 1-10 een 9.0 De laagste score was op het onderdeel Informatievoorziening voorafgaand aan de zorg (een 8,6). Wij gaan proberen hier nog beter op te letten. De hoogste score was op Bejegening door de behandelaar (een 9,1).
92% van de respondenten meldt door onze zorg vooruit te zijn gegaan. 97% vond het de juiste aanpak. 99% vond voldoende informatie te hebben gekregen over wat ze konden verwachten als resultaat en 100% meldde goed mee te hebben kunnen denken en meebeslissen.
Tips & Klachten
Hulp van jouw zorgverlener
Als we werken kunnen wij dingen fout doen of dingen missen. Als je tips hebt over wat anders kan of hoe het beter kan horen we het graag.
Ook als je een klacht hebt horen we dat graag. Wacht alsjeblieft niet te lang met opmerkingen of klachten; hoe eerder wij het weten, hoe sneller wij het kunnen aanpassen.
De zorgverleners van ZO! werken vanuit hun eigen beroepsverantwoordelijkheid. Klachten, opmerkingen en tips kan je eerst met je eigen zorgverlener(s) op nemen om zo snel een oplossing te vinden.
Zorgverleners van ZO! zijn, voor zover verplicht, ook aangesloten het Klachten- en geschillenreglement WKKGZ NIP, en de klachtregelingen bij bij de de eigen beroepsverenging (NIP), SKJ of BIG.
Klacht niet kunnen oplossen?
Stuur het schriftelijk of per e-mail en onze klachtenfunctionaris neemt dan contact met je op en zorgt ervoor dat het binnen 6 weken behandeld wordt door 2 medewerkers binnen ZO! die niet betrokken zijn bij jouw dossier.