...

uitdagingen

Opvoedproblemen

Opvoeding is het belangrijkste wat we onze kinderen mee geven; het is het kapitaal voor hun toekomst. Opvoeden gaat vaak vanzelf, maar soms zit het tegen.

Opvoeden gaat vaak vanzelf, maar soms zit het tegen en heb je opvoedproblemen. Dagelijkse situaties kunnen veel stress en strijd geven. Je kind heeft bijzonder gedrag of je loopt zelf als ouder even vast. Je kan in een sfeer terecht komen dat je jezelf als ouder meer een politieagent voelt dan een opvoeder. ZO! heeft verschillende manieren om het opvoeden weer leuk en gemakkelijker te maken. Samen kijken we naar wat jouw kind nodig heeft. Niet vanuit trucjes leren, maar vanuit investeren in een duurzame relatie met je kind en je manier van reageren.

ZO!-zorgoplossingen

Onze zorg is altijd opgebouwd uit het zorgvuldig en gezamenlijk uitzoeken wat er aan de hand is en een combinatie van verschillende behandelingen.

Veelgestelde vragen

Tab Item Content

Met een verwijzing van je huisarts, kinderarts, jeugdarts, gecertificeerde instelling of gebiedsteam (voor mensen onder de achttien) hebben we met veel gemeenten een contract. De kosten worden dan volledig vergoed.
Als je 18 jaar en ouder bent kan je huisarts je verwijzen voor kortdurende generalistische GGZ (voorheen GBGGZ). Je kosten worden dan volledig vergoed door je verzekeraar, mist die een contract met ons heeft gesloten. Anders wordt een deel vergoed. Je kan bij je verzekeraar vragen wat ze jou vergoeden.
Binnen de zorgverzekeringswet kost het je beide keren wel je eigen risico.

Tab Item Content

Tab Item Content

Tab Item Content

Als je wilt aanmelden moet je eerst overleggen met je huisarts, kinderarts, jeugdarts, gecertificeerde instelling of gebiedsteam.

Deze kunnen ons een verwijzing sturen, waarna je ons formulier kan vragen om jezelf verder aan te melden. Bij je eigen aanmelding kan je verder aangeven wat je vragen of klachten zijn.

Aanmelden
Met een verwijzing van je huisarts, kinderarts, jeugdarts, gecertificeerde instelling of gebiedsteam (voor mensen onder de achttien) hebben we met veel gemeenten een contract. De kosten worden dan volledig vergoed.

Als je 18 jaar en ouder bent kan je huisarts je verwijzen voor kortdurende generalistische GGZ (voorheen GBGGZ). Je kosten worden dan volledig vergoed door je verzekeraar, mist die een contract met ons heeft gesloten. Anders wordt een deel vergoed. Je kan bij je verzekeraar vragen wat ze jou vergoeden.

Binnen de zorgverzekeringswet kost het je beide keren wel je eigen risico.

Bekijk hier de contractregio’s
De mensen van ZO! zijn allemaal behandelaren. De telefoon opnemen betekend dat we in die tijd geen cliënten kunnen zien. De mensen van ZO! zijn voor eigen cliënten bereikbaar op hun mobiele nummers en mailadressen.

Voor mensen die nog niet in zorg zijn of voor derden hebben we twee keer per week een uur uit geroosterd voor telefonisch overleg.

Telefonisch spreekuur
Dat verschilt per soort vraag en periode. Onze cliënten hebben vaak complexe vragen en krijgen vervolgens hulp zolang het nodig is. Hierdoor moeten nieuwe cliënten vaak lang wachten. Wij kunnen een cliënt in zorg nemen als een collega binnen ZO! een ander traject afsluit en zijn of haar expertise past bij de vraag die wordt gesteld. Wij werken niet met vooraf bepaalde vaste zorgtrajecten, waardoor wij niet precies kunnen voorspellen wanneer een huidige cliënt weer zonder onze hulp verder kan en er ruimte is voor nieuwe trajecten. Meestal moet je rekening houden met een aantal maanden wachttijd na aanmelding. Op onze site staat steeds de laatste informatie. Meer over de wachttijd
Helaas niet; we hebben gewoon niet meer tijd en niet meer mensen. En we willen bij mensen die al in zorg zijn niet sneller stoppen dan goed is. Als je een vraag hebt die past bij onze specialisaties (gehechtheid, adoptie, FASD, complexe ASS, gen en/of chromonsomen mutaties) en/of je komt via een Bepaling van een Gecertificeerde Instelling, dan geven we je wel voorrang op andere aanmeldingen. Helaas moet je dan ook nog rekening houden met een wachttijd.
Nee, wij werken niet met interne wachtlijsten.

Wij proberen je bij start gelijk te koppelen aan een zorgverlener die past bij je vraag en je mee door kan werken. Het kan natuurlijk voorkomen dat er niet een match is of er toch wat anders nodig is dan eerst leek. Dan heb je intern voorrang.