Tips & Klachten

Als we werken kunnen wij dingen fout doen, dingen missen of er kunnen misverstanden ontstaan. Het is belangrijk dat we het hier snel over hebben; geef het aan bij de zorgverlener of iemand anders van ZO! Ook als je tips hebt over wat anders kan of hoe het beter kan horen we het graag.

Wacht alsjeblieft niet te lang met opmerkingen of klachten; hoe eerder wij het weten, hoe sneller wij het kunnen aanpassen.

De zorgverleners van ZO! werken vanuit hun eigen beroepsverantwoordelijkheid. Klachten, opmerkingen en tips kan je eerst met je eigen zorgverlener(s) op nemen om zo snel een oplossing te vinden.

Als je hier vervolgens niet uitkomt, kan je je klacht schriftelijk of per mail sturen naar info@zo-zorgoplossingen.nl.

Onze klachtfunctionaris neemt dan contact met je op en regelt de afhandeling. De klacht wordt dan binnen 6 weken behandeld door 2 medewerkers binnen ZO! die niet betrokken zijn op jouw dossier.

Als je ondersteuning wilt van een onafhankelijke vertrouwenspersoon, kan je contact zoeken met JeugdStem. Ondersteuning van JeugdStem is gratis. Je mag ook je eigen vertrouwenspersoon mee nemen.

Zorgverleners van ZO! zijn, voor zover verplicht, ook aangesloten bij het Klachten- en geschillenreglement WKKGZ NIP Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg (CBKZ), en de klachtregelingen bij bij de de eigen beroepsverenging (NIP), SKJ of BIG.